Dead Sea Scrolls

In die 1940’s is die “Dead Sea Scrolls” ontdek aan die Noord-Weste oewer van die Dooie see. Tussen 1946 en 1956 is daar elf grotte gevind wat van die boekrolle bevat. In totaal is daar 972 van die boekrolle ontdek.

Hierdie boekrolle, in Armais, Hebreeus en Grieks is die oudste bestaande weergawes van die Bybel – sowat 40% van die rolle bevat Bybelse boeke. (Die ander is van die apokriewe en dan tradisionele Joodse dokumente)

Die sestien boeke waarvan die meeste gevind is (sluit van die apokriewe in):

  1. Psalms  (39)
  2. Deuteronomy  (33)
  3. 1 Enoch  (25)
  4. Genesis (24)
  5. Isaiah  (22)
  6. Jubilees  (21)
  7. Exodus  (18)
  8. Leviticus  (17)
  9. Numbers  (11)
  10. Minor Prophets  (10)
  11. Daniel  (8)
  12. Jeremiah  (6)
  13. Ezekiel  (6)
  14. Job  (6)
  15. 1 & 2 Samuel  (4)

Die oorsprong van die boekrolle is nie vasgestel nie, maar daar word beweer dat n groep, die Messenes, die rolle weggesteek het tydens die Joodse opstand (1st eeu AD) en ander beweer dat dit weggesteek is deur Joodse vlugtelinge toe hul stad aangeval was deur die Romeinse ryk.

In die berig, Google to bring Dead Sea Scrolls online, in die Washington Post word bekend gemaak dat Google nou die rolle digitaal op n databasis beskikbaar gaan maak. Die dokumente is van groot historiese waarde siende dat dit 800 jaar ouer is as die tweede oudste manuskrip (die Masoretic skrifte) van die Bybel is.

Wat beteken die vir jou mag jy vra.. Wel, knap jou Hebreeus, Grieks en Armaies op.

5 Responses to Dead Sea Scrolls

  1. AndréV says:

    Wel nie regtig nie, daar is reeds Afrikaanse vertalings van meeste van daardie boeke, nie waar nie?
    Ek het ‘n afrikaanse vertaling van die boek van Henog, dink ek wil hom aan my Bybel vas stypler, aangesien daar ook uit die boek deur Jakobus aangehaal word.

  2. Die opmerking oor die tale was sarkasme. Ek dink tog ons moet die sarcmark op ons keyboards begin kry. Ek weet dit sal my lewe vergemaklik!

  3. AndréV says:

    🙂 Ek het die humor gesien ja.
    Net nie besef dis so sarkasties nie.
    Ek dink tog die boeke is belangrik en maak ‘n groot bydra vir ons. Het jy Henog gelees?

  4. Tobie Meyer says:

    So hier en daar gelees – verseker van waarde, veral om die OT wêreld goed te verstaan.
    Deel van my Bybel maak? Nie so seker nie….
    Tensy jy dalk die res van wat Epimenedes en Aratus (wat Paulus in Hand 17 aanhaal) geskryf het, ook gaan vas kram…
    Maar jy’s 100% reg – van groot waarde!

  5. AndréV says:

    Ja ek sal dit vaskram, hoekom nie? Moet net kyk of dit regtig Paulus was..
    As Henog goed genoeg vir Jakobus was, is dit goed genoeg vir my.
    Daar is tog Bybels wat ander boeke insluit as waaraan ons tradisioneel gewoond is.
    Maar nou dat ek daaraan dink, Henog was tog bekend voor dié vinding.
    Die is dan seker net ‘n ander maniskrip.

Leave a Reply

